Veelgestelde vragen

Antwoorden op veelgestelde vragen vindt u op deze pagina of via het Klantenservicecentrum van Cartrawler.

Als u een offerte heeft aangevraagd of een reservering heeft gemaakt vindt u in het e-mail bericht dat u ontvangt verwijzingen (links) naar de Cartrawler omgeving voor informatie over extra bestuurders, verzekeringen, speciale apparatuur en de volledige huurvoorwaarden.

De geboden informatie is erg uitgebreid. Indien u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden of telefonisch assistentie wenst, kunt u contact opnemen met een medewerker van de klantenservice via nummer: 00353 23 8883011

• De reservering wijzigen

Kan ik een bevestigde reservering wijzigen?
Ja. Klik op de koppeling reservering wijzigen .Hoe kan ik extra bestuurders aan mijn reservering toevoegen?
Als u aankomt bij de verhuurder kunt u extra bestuurders toevoegen. Alle extra bestuurders moeten op het moment van verhuur fysiek bij de verhuurder aanwezig zijn met hun eigen rijbewijs om de huurovereenkomst te ondertekenen.Hoe kan ik de ophaal- of inleverdatum voor een reservering wijzigen?
Klik hier om de tijden en datums voor ophalen en inleveren te wijzigen.

• De reservering annuleren

Ben ik mijn aanbetaling kwijt wanneer ik mijn auto annuleer?
Dat hangt af van de manier waarop u bij ons hebt geboekt. Klik hier voor de volledige tekst van ons Annuleringsbeleid.

• Voucher

Wat is een voucher en waarom heb ik deze nodig?
De huurvoucher is een document dat u via e-mail ontvangt. Dit document moet u afdrukken en laten zien bij de verhuurder wanneer u het voertuig ophaalt. U moet de voucher bij u hebben. Als u bij het ophalen van het voertuig de voucher niet kunt laten zien, kan de verhuurder u vragen om een extra betaling of kan de verhuurder weigeren een auto aan u te verhuren. Als u de voucher niet kunt tonen bij de verhuurder, weigeren we elk verzoek om restitutie.
Ik ben mijn voucher kwijt. Kunt u mij de voucher opnieuw opsturen?
Klik hier om een onlineversie weer te geven en af te drukken. Neem deze voucher mee naar de verhuurder tezamen met uw rijbewijs en creditcard.
Wat gebeurt er als ik mijn voucher niet bij me heb?
Als u bij het ophalen van het voertuig uw papieren niet in orde zijn, kan de verhuurder weigeren het voertuig aan u te verhuren.

• Verschillende ophaal- en inleverlocaties

Zijn er beperkingen ten aanzien van reizen over de grens of andere gebiedsbeperkingen?
Beperkingen ten aanzien van reizen over de grens en andere gebiedsbeperkingen houden in dat u in bepaalde landen gebruik kunt maken van de optie om naar andere landen te reizen. Deze optie wordt in de voorwaarden beschreven. Gewoonlijk zijn hier extra kosten aan verbonden. Verder moet u toestemming krijgen van de autoverhuurder voor het reizen naar andere landen. Ook hier zijn over het algemeen kosten aan verbonden.

• Brandstof

Wat is brandstofbeleid?
Brandstofbeleid is een specifieke voorwaarde van de autoverhuurder met betrekking tot de kosten die verband houden met het brandstofgebruik van het voertuig. Het brandstofbeleid kan van verhuurder tot verhuurder verschillen. Raadpleeg in stap 2 van de boekingsprocedure de voorwaarden van het specifieke brandstofbeleid en eventuele bijbehorende tarieven.

• Leeftijdsbeperkingen

Welke leeftijdsbeperkingen zijn van toepassing?
Autoverhuurders hanteren vaak leeftijdsbeperkingen. Dat houdt in dat autoverhuurders in verband met verzekeringsvoorwaarden maximum- of minimumleeftijden hanteren voor bestuurders aan wie zij een auto kunnen verhuren. Alle leeftijdsbeperkingen worden altijd in de huurvoorwaarden vermeld. Sommige bedrijven hanteren ook speciale tarieven voor jongere of oudere bestuurders uit bepaalde leeftijdscategorieën.

• Extra’s

Ik heb een kinderzitje of stoelverhoger voor mijn kind geboekt. Waar in mijn boeking kan ik hiervan een bevestiging zien?
Als het voertuig is bevestigd, controleer dan het boekingsvoucher. De voucher heeft een gedeelte waar u de geboekte extra’s kunt vinden, waaronder kinderzitjes, stoelverhogers of extra bestuurders. De kosten voor deze extra’s zijn niet bij de aanbiedingsprijs inbegrepen en moeten bij aankomst worden voldaan. Let op! Deze extra’s zijn aangevraagd, maar kunnen niet worden gegarandeerd.
Ik heb extra bestuurders geboekt. Waar in mijn boeking kan ik hiervan een bevestiging zien?
Als het voertuig is bevestigd, controleer dan het boekingsvoucher. De voucher heeft een gedeelte waar u de geboekte extra’s kunt vinden, waaronder kinderzitjes, stoelverhogers of extra bestuurders. De kosten voor deze extra’s zijn niet bij de aanbiedingsprijs inbegrepen en moeten bij aankomst worden voldaan.

• Verzekering

Hoe kan ik het eigen risico voor het voertuig verlagen? Kan ik extra verzekeringen afsluiten om het eigen risico te verlagen?U kunt extra verzekeringen afsluiten om het eigen risico voor het voertuig te verlagen. Als u aankomt bij de verhuurder kunt u extra bestuurders toevoegen. Als ervoor kiest om geen extra verzekeringen af te sluiten, is een preautorisatie vereist. Deze preautorisatie wordt afgeschreven van uw creditcard. Raadpleeg de voorwaarden voor meer informatie.

• Rijbewijs

Wat is een internationaal rijbewijs en waarom het ik dat nodig?
Het internationale rijbewijs is wereldwijd erkend als een document waarmee de houder kan aantonen dat hij in het bezit is van een geldig rijbewijs, indien het eigen rijbewijs is opgesteld in een andere taal dan de taal van het land waarin hij rijdt. Naast het internationale rijbewijs, moet u ook het nationale rijbewijs kunnen laten zien. Anders wordt het internationale rijbewijs niet geaccepteerd.

• Wat is bij de huurprijs inbegrepen?

Wat is bij de huurprijs inbegrepen?
Bij 95% van de op onze website getoonde prijzen zijn alle kosten inbegrepen. In sommige landen zijn echter niet alle kosten in de aanbiedingsprijs inbegrepen. Klik in stap 2 van de boekingsprocedure op de koppeling voor tariefgegevens om te zien wat bij de prijs is inbegrepen.
Welke belastingen zijn bij de huurprijs inbegrepen?
De aanbiedingsprijzen op de website zijn normaal gesproken inclusief belastingen. Soms kunnen echter optionele extra’s op de voucher of in de huurvoorwaarden exclusief btw worden vermeld. In dergelijke gevallen wordt dat aangegeven. Raadpleeg online de huurvoorwaarden om te zien welke belastingen zijn inbegrepen. Als u de boeking al hebt gemaakt, kijkt u op de huurvoucher.

• Waarom laat Mijnvakantieauto.nl niet zien van welke verhuurder de aanbiedingen zijn?

Waarom laat Mijnvakantieauto.nl niet zien van welke verhuurder de aanbiedingen zijn?
De reserveringsmodule die Mijnvakantieauto.nl, zoekt en vergelijkt de prijzen van honderden autoverhuurbedrijven om u de goedkoopste tarieven in de markt te kunnen bieden. Autoverhuurbedrijven concurreren voortdurend met elkaar en willen graag dat wij hun tarieven weergeven bij onze voordeligste aanbiedingen. In het belang van eerlijke concurrentie tussen de autoverhuurbedrijven waarmee wordt samengewerkt, wordt de naam van de autoverhuurder pas bekend maken nadat u uw boeking hebt voltooid.